reklama

Začína sa za seba Smer-SD hanbiť?

Okolo mediálnej komunikácie Smeru sa deje niečo veľmi zvláštne. Minimálne na komunálnej úrovni. Prečo skrýva stranícku príslušnosť svojich členov?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Najsilnejšia politická strana na Slovensku sa za seba začína hanbiť. Minimálne na komunálnej úrovni. 

Stačí sa pozrieť na vizuál reklamnej kampane Martina Petruška - súčasného primátora Košíc. Tento muž dostal pozíciu primátora po tom, ako z nej odstúpil Richard Raši. Vo svojej reklamnej kampani sa chváli novinkami v Košiciach, ako napríklad nové električky, autobusy a električkové trate. Pokúsme sa odignorovať fakt, že sa v podstate chváli tým, čo dokázal jeho predchodca. Namiesto to sa zamerajme na samotný vizuál kampane.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keby jeho kampaň sledoval niekto politicky neznalý, mohol by si pomyslieť, že Petruško je len ďalším z mnohých nezávislých kandidátov. V jeho kampani nefiguruje logo žiadnej politickej strany. 

Porovnať si to môžme napríklad s kampaňou kandidáta Jaroslava Polačka (pozn.: autor článku sa ho týmto spôsobom nesnaží propagovať!). Polaček je nezávislý kandidát na primátora Košíc, ktorého podporuje viacero strán ako napr. SAS, KDH, Nova alebo OKS. Jaroslav Polaček nie je oficiálnym členom ani jednej z nich, napriek tomu sa na jeho billboardoch nachádzajú logá týchto strán.

Prečo sa teda v reklamnej kampani Martina Petruška (zdôrazňujem, že priameho člena strany Smer) nenachádza ani zmienka o jeho stranovej príslušnosti? Začína sa za seba táto strana s veľmi silnou volebnou základňou hanbiť?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dôvody na to zrejme má. Lídri strany majú veľa spoločného napr. s Mariánom Kočnerom, mužom, ktorý zrejme stojí za vraždou novinára Jána Kuciaka. Strana Smer-SD si od roku 2006 mnohými rozhodnutiami a skutkami pokazila imidž kedysi uhladenej a sviežej strany, ktorý sa im darilo udržiavať v rokoch 1999 až 2004.

“Hanba” podľa mňa ale nie je úplne správne slovo. Za stranou stoja mnohí ľudia, ktorých sa nebojím označiť za strategických géniov. Tí si zrejme uvedomili (a zrejme si to uvedomuje aj samotný pán Petruško) že Smer-SD je poškvrnená značka, ktorá v súčasnosti nič nepredá. Na vizuálne prostriedky kampane (ktoré sú, povedzme si na rovinu, jednými z najvplyvnejších) teda neumiestnili už zľudovelé logo strany Smer-SD. Na internetovej stránke kandidáta by ste akúkoľvek zmienku o stranovej príslušnosti hľadali márne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Smer-SD vie, čo robí. Ale zakrývanie straníckej identity kandidáta je zbabelé. A trápne.

Michal Lukáč

Michal Lukáč

Bloger 
  • Počet článkov:  23
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Študujem na gymnáziu v Košiciach a tvorím konzervatívny podcast Rozumne., ktorý je k dispozícii na Spotify a YouTube.Som pravicový konzervatívec a mám dosť extrémistických názorov bez ohľadu na to, či prichádzajú z ľavej alebo pravej strany. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu